Hírek

Az IKT-Kutatócsoport tematikus előadásai a Digitális Témahét rendezvényen

Az IKT-Kutatócsoport tematikus előadásai a Digitális Témahét rendezvényen „A digitális eszközhasználat nem a távoli jövő, hanem a mindennapjaink szerves része.”-áll az Emberi Erőforrások Minisztériuma által 2016. április 4-8. között megrendezésre került hagyományteremtő szándékkal életre hívott rendezvény küldetésnyilatkozatában. Az Informatikai Vállalkozók Szövetsége által koordinált rendezvény hatalmas érdeklődés követte, hiszen 2016-ban 1932 digitális oktatási projekt valósult meg 5367 tanár közreműködésével és 78899 diák részvételével.

„A digitális eszközhasználat nem a távoli jövő, hanem a mindennapjaink szerves része.”-áll az Emberi Erőforrások Minisztériuma által 2016. április 4-8. között megrendezésre került hagyományteremtő szándékkal életre hívott rendezvény küldetésnyilatkozatában. Az Informatikai Vállalkozók Szövetsége által koordinált rendezvény hatalmas érdeklődés követte, hiszen 2016-ban 1932 digitális oktatási projekt valósult meg 5367 tanár közreműködésével és 78899 diák részvételével.

Ezen figyelemre méltó horderőjű projektbe kapcsolódott be az Eszterházy Károly Médiainformatika Intézetében működő  IKT-Kutatócsoport is a LEGO eszköz új tanulási környezetben történő használatát bemutató rendezvény formájában.  A kutatócsoport  hosszú évek óta foglalkozik az elektronikus tanulási környezet kialakítását megvalósító iskolakísérletekkel, valamint  és a trialogikus tanuláselmélet, valamint a mentorált innovációk oktatási történő integálásával.

Az online közvetített előadássorozat során Kis-Tóth Lajos intézetveteő, a kutatócsoport nevében köszöntötte az érdelődőket és a digitális átlállás minél sürgősebb és égetőbb szükségességére hívta fel a figyelmet. A szakmai program keretében elsőként Göncziné Kapros Katalin a LEGO matematikaoktatásban történő lehetőségeit ismertette, majd egy jelenleg is zajló országos projekt részleteire hívta fel a közel húsz online jelen lévő résztvevő figyelmét.

Ezt követően Csernai Zoltán és Babiczki Tamás a LEGO Robotok oktatási szerepét és a kezdőknek szóló alkalmazási lehetőségeit ismertette, saját ötletek és megvalósított mintaprojektek során.

A következő tematikus blokk a digitális történetmesélés és az animációkészítés köré szerveződött. Ennek keretében Antal Péter és Komló Csaba mutatta be több platformon és élő demonstráció formájában az új lehetőségeket.

Zárásként Gulyás Enikő, biblioterapeuta és Racsko Réka tanársegéd előadásában ismerhették meg az érdeklődők a hazánkban egyedülálló innováció, a fejlesztő e-biblioterápia módszert, valamint ennek a LEGO Storystarter készletével és tablettel támogatott új alternatíváit. A program végén az érdeklődők figyelmébe ajánlották azt az ingyenes, online is elérhető kézikönyvet, amely gyakorlati tanácsokkal segíti a mobileszközök oktatási használatával, mindhárom platformon (iOS, Android, Windows). kézikönyv A mobilkommunikációs eszközök bevezetése és alkalmazása az oktatásban címet viseli, és az alábbi linken elérhető:

http://byod.ektf.hu/produktumok/kiadvanyok

A videók az alábbi linken érhetők el:

 

 

 

TOP